ergonomie +

Ergonomie en welzijn op de werkvloer

Wij richten uw kantoren in met als doel er bewust, bewegend en gezond te kunnen werken en communiceren.

 

Welzijn en productiviteit +

Met kleine ingrepen zoals ergonomische stoelen die uitnodigen tot bewegend zitten kunt u het algemeen welzijn van uw werknemers verhogen met een lager ziekteverzuim, hogere concentratie en productiviteit tot gevolg.

 

Gratis advies +

Wij geven graag korte handleidingen mee tot een ergonomische werkhouding en adviseren rond ideale bewegingsleer op kantoor. Zitten kan ook op een heel actieve en bewegende manier.

 

Bewegend werken +

Bewegend werken kan makkelijk bekomen worden door middel van hoge tafels, anti-vermoeidheidsmatten bij staand werken, stakrukken die ontlastend werken voor de onderrug of zelfs een deskbike.

 

Dynamische communicatie +

Zitsta tafels brengen een dynamisch werken met zich mee, waar afwisseling voor de nodige beweging zorgt op de werkvloer.

 

UW IDEALE WERKHOUDING IN 8 STAPPEN:

1. Ga diep in de stoel zitten en zet uw voeten plat op de grond.

2. Pas de zitdiepte van uw stoel aan, zodat uw bovenbenen voldoende ondersteund worden. Zorg voor een ruimte (handbreedte)tussen uw knieholten en de voorzijde van de zitting om de doorbloeding niet te belemmeren.

3. Stel de zithoogte zo in, dat je knieën een hoek van 90°of iets meer vormen. Vermijdt dat de hoek in uw knieholte kleiner is dan 90°. Beter iets hoger dan te laag om bewegend zitten vanuit voeten en benen te stimuleren.

4. Stel de rugleuning zo in dat de lumbale steun (= het bolle gedeelte van de rugleuning) voldoende steun geeft in de holte van de lage rug.

5. Steun met uw onderarmen op de armleggers. Zorg voor een hoek van 90°in uw ellebogen en ontspan uw schouders. De armleggers staan best niet te ver van je lichaam, zodat uw ellebogen op schouderbreedte blijven.

6. Stel de bureaustoel bij voorkeur dynamisch in, zodat u eenvoudig in zithouding kunt variëren. Vergeet niet om de weerstand van de stoel aan uw lichaamsgewicht en voorkeur aan te passen.

7. Zorg voor een horizontale lijn van uw onderarm vanop de armsteun naar uw bureaublad. Pas indien nodig de hoogte van uw bureau aan.

8. Zorg ervoor dat uw scherm op gelijke hoogte van uw hoofd staat om druk op de nek en schouders te vermijden. Pas indien nodig de hoogte van uw bureau aan.

Uw thuiswerkplek en kantooromgeving na Corona

Hoe zien de kantoorruimtes er uit na Covid-19?

Lees meer

Plan nu uw test-moment voor een ergonomische bureaustoel